RENASCER


Recordo a força de esta luz atractiva,
alegria e felicidade cenobíticas plenas
há tanto tempo atrás,
aquela serenidade densa de cortar à faca,
aquela alegria indescritível baseada na comunhão diária
do Verum Corpus
Natum de Maria Virgine,
Vere Passum Imolatum
in cruce pro homine,
cuius latus perforatum
unda fluxit et sanguine:
esto nobis praegustatum in mortis examine,
quando tudo se resumia à litania da Vida,
à grande oração diária pelo Fim-Finalidade
e o Advento-Parusia em cada sagrado momento de Sopro,
à grande refeição diária no Espírito,
à ansia de renascer pelo Espírito e aceder ao Abraço
já bebido, já tornado Palavra,
à música que nos alimentava.
Eis para mim todo um Regresso Inteiro ao meu Cristo Sólido,
Íntimo, Presente e Vivo,
o Melhor do meu Passado,
o Melhor do meu Futuro.

Comments

Tiago R Cardoso said…
Muito boas as fotografias, bom texto. Como sempre.
Unknown said…
Joshua, nice text, I like this post, I remember when I was a child in a catholic family, I felt again this feeling of warm and confidence in God. Thanks a lot, you woke up memories that were slept for a long time.

I've read you several times since the first time you invited me to know your blog, sometimes it's hard because I speak in spanish and a little bit of english and when I read portuguese there're so many things I don't understand but, when I've these problems my brother helps me (he also speaks portuguese and italian); now you have two more readers, both from Zacatecas, Mexico.

Popular Posts